Szkolenie „Dialog Motywujący praktycznie”

550,00 

Szkolenie  „Dialog Motywujący praktycznie” przygotowujące do uzyskania certyfikatu Praktyka Dialogu Motywującego Polskiego Towarzystwa Dialogu Motywującego Czym jest Dialog Motywujący? To szczególny sposób prowadzenia rozmowy o zmianie, który inspiruje i rozwija w drugim człowieku jego gotowość do zmiany i rozwoju. Uniwersalność Dialogu sprawia, że jest on wykorzystywany w wielu obszarach pracy z drugim człowiekiem. Trener: Olga Mrozowska –  psycholog, terapeutka DM i superwizorka PTDM, członkini międzynarodowego stowarzyszenia trenerów DM – Motivational Interviewing Network of Trainers  (MINT); właścicielka Akademii Dialogu Motywującego. Czytaj więcej 

Brak w magazynie

Category:

Opis

Szkolenie  „Dialog Motywujący praktycznie” przygotowujące do uzyskania certyfikatu Praktyka Dialogu Motywującego Polskiego Towarzystwa Dialogu Motywującego

Czym jest Dialog Motywujący?

To szczególny sposób prowadzenia rozmowy o zmianie, który inspiruje i rozwija w drugim człowieku jego gotowość do zmiany i rozwoju. Uniwersalność Dialogu sprawia, że jest on wykorzystywany w wielu obszarach pracy z drugim człowiekiem.

Trener: Olga Mrozowska   psycholog, terapeutka DM i superwizorka PTDM, członkini międzynarodowego stowarzyszenia trenerów DM – Motivational Interviewing Network of Trainers  (MINT); właścicielka Akademii Dialogu Motywującego.

Więcej informacji o trenerze: https://www.dialogmotywujacy.com.pl/o-nas.html

CELE SZKOLENIA

Nauka oraz rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy i rozwijania wewnętrznej motywacji do zmiany, zgodnie ze sztuką DM, w różnych kontekstach zawodowych i życiowych  z osobą:

  • nieświadomą problemu,
  • dla której zmiana nie jest ważna lub która jest niechętna wobec zmiany swojego zachowania,
  • która oczekuje zmiany, ale nic w tym kierunku nie robi,
  • która się waha (chciałaby zmiany, ale jednocześnie jej się obawia; chce zmiany, ale nie wierzy, że potrafi, itp.)

Program krok po kroku:

  1. Czym jest Dialog Motywujący? Definicje, podstawowe założenia podejścia?
  2. Najnowsze zmiany w koncepcji Dialogu Motywującego (źródło: MINT 2022/ 2023r.)
  3. Specyfika procesu zmiany i motywacji. Omówienie sposobów pracy z Klientem/ Osobą w zależności od jej aktualnego poziomu motywacji do zmiany, aby praca była skuteczna.
  4. Metody prowadzenia Dialogu Motywującego. Ćwiczenia praktyczne.
  5. Dialog Motywujący jako metoda szczególnie skutecznej pracy z „oporem”. Rozumienie „oporu” wg koncepcji DM. Nauka rozpoznawania rozdźwięku, jego przyczyn, objawów i konsekwencji.
  6. Ćwiczenia praktyczne w zakresie efektywnego radzenia sobie z rozdźwiękiem w relacji.
  7. Rola wartości w pracy nad ważnością zmiany w prowadzeniu DM z młodzieżą i dorosłymi.
  8. Koncepcja Języka Zmiany vs Języka Podtrzymania oraz ich rola w rozwijaniu wewnętrznej motywacji do zmiany.
  9. Ćwiczenia praktyczne obejmujące identyfikowanie oraz trafne reagowanie na Język Zmiany (JZ) i Język Podtrzymania (JP) w trakcie prowadzenia rozmowy motywującej.
  10. Cztery procesy/zadania Dialogu Motywującego.
  11. Zasady przekazywania klientom informacji/zaleceń/wskazówek zgodnie z koncepcją DM (schemat WDW).
  12. Pułapki, które omijamy pracując Dialogiem Motywującym.
  13. Jak odróżnić Dialog Motywujący od manipulacji?

PRZEWIDYWANE REZULTATY

  • efektywne wsparcie innych w realizacji ich celów życiowych,
  • przeciwdziałanie nadmiernemu obciążeniu siebie w pracy z Klientem, przy jednoczesnym zwiększeniu skuteczności oddziaływań,
  • zwiększenie pewności siebie, jako osoby umiejętnie wspierającej innych w procesie zmiany.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Szkolenie ma charakter praktyczny i postać intensywnego treningu umiejętności, dlatego liczba miejsc jest ograniczona.

DATA: 25-26 maja 2024r.  (9:00 – 17:00)

MIEJSCE: online – Platforma zoom (link zostanie udostępniony wszystkim kupującym do 24 maja 2024r. drogą mailową)

FORMA: zgodnie z filozofią DM – w duchu akceptacji, partnerstwa i współpracy, z szacunkiem oraz życzliwością dla opinii i wartości każdego uczestnika. Bardzo praktycznie, jak najbardziej efektywnie, dlatego liczba miejsc jest ograniczona. Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe oraz imienne certyfikaty uczestnictwa w formacie pdf.

KOSZT: 550 zł

DALSZA CERTYFIKACJA I MOŻLIWOŚCI:

• Bezpośrednio po zakończeniu drugiego dnia szkolenia osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu Praktyka Dialogu Motywującego Polskiego Towarzystwa Dialogu Motywującego będą miały możliwość wypełnić test kwalifikacyjny online do wyżej wymienionego certyfikatu PTDM. W tym celu warto zarezerwować sobie  40-50 min po szkoleniu.

Opłata za przeprowadzenie i ocenę testu – 249zł/os. 

Zaliczenie testu umożliwia uzyskanie certyfikatu Praktyka Dialogu Motywującego PTDM oraz o wpisanie danych kontaktowych uczestnika na listę Praktyków DM na stronie Polskiego Towarzystwa Dialogu Motywującego  (koszt certyfikatu oraz wpisania na stronę PTDM – płatne niezależnie Towarzystwu w kwocie 150zł (więcej info: https://ptdm.eu/lista-praktykow-dm-ptdm/))

Udział w szkoleniu podstawowym „Dialog Motywujący praktycznie” umożliwia wzięcie udziału w szkoleniu na poziomie zaawansowanym, które jest mocno praktyczne i swoim programem obejmuje nagrywanie i odsłuchiwanie rozmów przez osoby chętne, w celu uzyskania konstruktywnych informacji zwrotnych oraz rekomendacji do dalszej pracy.